دومین دوره جایزه ملی "تعالی و پیشرفت" با رقابت اندیشکدهها و پژوهشگران و شرکتهای تخصصی کشور برای کسب این جایزه ملی در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی PEDEX به نقل از دبیرخانه دومین دوره جایزه ملی تعالی و پیشرفت، در این دوره که در تالار ابوریحان دانشگاه شهید بهشتی برگزار میشد، 84 شرکت داخلی حضور داشتند که به نسبت دور قبل رشد 2.5 درصدی نشان میداد.
این رشد چشمگیر اقبال شرکتها به جایزه "تعالی و پیشرفت" در حالی رقم خورد که در این دوره دبیرخانه جایزه با مجموع 406 نفر روز ارزیابی، 84 واحد شرکت و سازمان را مبتنی بر مدل تعالی سازمانی مورد ارزیابی قرار داد.
سعیدیکیا رئیس بنیاد مستضعفان در این همایش گفت: ما سالانه چند شرکت بنیاد را با برنامهریزی به بازار بورس وارد میکنیم که در سال گذشته ٦ شرکت بنیاد وارد بورس شد.
ایروانی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام که از میهمانان همایش امروز بود گفت: نهادهای انقلابی در حوزه اسناد بالادستی، چشمانداز برنامههای میان مدت، یکساله در بودجهبندی و رصد در جهت اهداف خود همواره پیشتاز بودند و این جایزه هم در واقع ظرفیتی است که پیشرفت را به طور دائم رصد میکند.
گفتنی است شرکت حفاری و اکتشاف انرژی گستر پارس به عنوان یکی از شرکت های بالادستی در حوزه نفت و گاز و از زیر مجموعه های بنیاد مستضعفان گواهینامه تعهد دومین دوره جایزه ملی تعالی و پیشرفت را دریافت کرد.
هدف از برگزاری این جایزه پیادهسازی، اجرا و ارزیابی سازمانها در چارچوب سیاستهای کلی نظام، اقتصاد مقاومتی و مدیریت جهادی، توسعه فرهنگ تعالی در سازمانها، شرکتها و مؤسسات سراسر کشور، توسعه فرهنگ الگوی اسلامی– ایرانی پیشرفت در سازمانها، شرکتها و مؤسسات سراسر کشور، ایجاد وحدت و همدلی بیشتر میان کلیه بنگاههای اقتصادی کشور و تبادل تجربیات با دعوت از حوزههای مختلف تولیدی و خدماتی–دولتی و خصوصی در یازده گروه کسب و کار کشاورزی و دامپروی، صنایع و معادن، فنآوری اطلاعات و ارتباطات، صنایع غذایی، خدمات فنی-مهندسی (پیمانکاری)، ساختمان و خدمات وابسته، خدمات بازرگانی، خدمات مالی و سرمایهگذاری، گردشگری، برق و انرژی، سلامت و بهداشت، بسترسازی و ایجاد فضای رقابتی توأم با خلاقیت و نوآوری در سازمانها، تشویق سازمانها برای اجرای فرآیند خودارزیابی جهت شناخت نقاط قوت و نقاط قابل بهبود، تقویت قابلیتهای سازمانی به منظور چابکی سازمانها در کسب و کار، تقویت تعامل اثربخش و سازنده در درون و بیرون سازمان، ارج نهادن به سازمانهای متعالی و بهرهور و تقدیر از مدیران و کارکنان آنها، افزایش مستمر سطح رضایت ذینفعان از خروجی نظام مدیریت متعالی حاکم بر این سازمانها است.